Mine største opplevelser er i fjellet. Dette mektige ustyrlige, der man ikke kan gjøre annet enn å føye seg etter kreftene. Det å komme så høyt opp at man ser landskap langt borte, langt nede, og likevel kan se oppover i det uendelige. Å la seg imponere av balansen av farger som alltid harmonerer, uforstyrret av menneskelig synsing. Og der oppe, i det øyeblikket; - føler man at man seirer over seg selv. At man er stor i seg selv, men liten i sammenhengen.



torsdag 2. februar 2012

Vinterlig Melstokkerunde

Vinter på Melstokkevatn
I dag dro jeg rett fra jobb til Melstokke, hvor jeg gikk en ring rundt Melstokkevatn, for å legge ut 2 geocacher. Det bar preg av kuldegrader, og isen hadde lagt seg godt på vatnet. I tillegg fikk jeg et beskjedent snøfall, på turen rundt, men ikke nok til å lage skiføre....

Isbelagte stier
Det var isbelagt i våte partier av stien. Det er godt å gå på hardt underlag, etter et gjørmete turår. Jeg spaserte "Karmøymarsjen" inn til en fin rasteplass i nordøst-enden av vatnet, og gikk videre nord og vest, og deretter sør "Sålefjellsmarsjen", der bare stien skiller Melstokkevatn fra Oskreivatnet.





Stien mellom to vatn
Videre gikk jeg retning Sålefjell, og tok nordøst igjen fra stidelet ved Bolleshaugane.  Deretter tilbake til gruseien, og ned til startpunktet ved Stokkastrand skole.

Turen rundt tok ikke mer enn halvannen time, akkurat passe til ettermiddagstrim, for å få arbeid ut av hodet, og luft inn. Ikke anbefalt for de som ingen tanker har, for lufter du deg på tomt hode, blir du fort bare en skalle...

Turen er en fin korttur både for trim, familieturer og caching, og plassene hvor skattene er gjemt, er bedre beskrevet på Gocaching.


Tid: 1,5 t i greit tempo
Distanse: ca.7 km rundtur
Vanskelighetsgrad: Middels
Terreng: Grusvei, gode stier, kupert
Cacher i området: 4 + omegn


<<< Trykk på kartet for å zoome

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar